La meua proposta




La meva proposta és modesta.
He rectificat la distorsió de l'objectiu, o degut al fort vent de la zona, perquè em feia mal el fanal que anava camí d'una "rebregació" imminent. La he voltejat perquè les línies esbiaixades de les ombres juguessin un paper més important en la lectura de la imatge, intentant fer ser al ciclista el centre d'atenció després de fer un recorregut per la imatge. I, sobretot, he retocat els colors. He tret aquells que em feien nosa i he retocat aquells que no he convidat a deixar la imatge. El cel no l'he contrastat i l'he baixat d'intensitat per acompanyar la claror de la resta de la foto.
Com a resultat he aconseguit un "chatteau" intens i de fort contrast. A la vista queda un forta claror de blancs i reminiscències de cel blau, estil "verano azul", amb un vermell "a lo high contrast". Tot un plaer per tenir penjada al celler i que acompanya molt bé amb un "passa per tots" color crema o blanc de marc gris.
N.a.: El contrast l'he pujat una micona per evitar problemes de visió a les pantalles d'arreu del país.

9 comentaris:

Lluis-T ha dit...

En la meva opinió el rètoc que trobo més encertat és el canvi de direcció de la imatge, que li dona més recorregut i dinamisme i acompanya les ombres. La resta de retocs són molt subtils però efectius i crec que necesaris.

Octavi ha dit...

Xiula!!

Estic d'acord amb el Lluis en que els retocs subtils molen, en quant fem la Potochop Session 2, no hi haurá qui us pari!!! Lo de donar'l-hi la volta no em diu res.

Sobretot m'agradat que apretis els blancs al límit sense cremar-los, ben control·lat nen!!

Molt ben fet Cris.

P.D.: Segueixo malalt, pero sense tanta febre. Encara hi ha sopa.

cmntez@gmail.com ha dit...

Octavi, millora't!

Octavi ha dit...

Gracies!! Només es un constipat de merda, res important però tocacollons...

Un clasic, vamos.

Octavi ha dit...

Tb posaré més coses aqui...

Hola! Hola!

lalala lululu... qué bé, que m'ho paso!

cmntez@gmail.com ha dit...

Octavi, tiu! Que et veig!

Octavi ha dit...

Em veus?!?!?! Xiula?!?!?!

Marçal ha dit...

Amb aquest voltejat de la foto, hom diria que és a Anglaterra! No pas! A mi em costa veure-la així poster perquè la tinc molt vista en la seva versió original... Entenc però, que per algú que no l'ha vist mai, pugui ser més atractiva (com més la miro, més m'agrada). Potser el color no m'acaba de fer el pes i la pèrdua de textura de la paret és una mica llàstima tenint en compte que l'hora del dia proporcionava un relleu interessant.
De totes maneres, és una bona candidata.

cmntez@gmail.com ha dit...

De fet veient la foto d'en Sergi em patina aquesta. Això del color em va quedar pendent.